This site uses cookies. By continuing to browse the site, you agree to our use of cookies. Find out more about cookies.
Skip to main content
ParteciPa's official logo
Sign In
  • Home
  • Processes
  • Assemblies
  • Help

Fai le tue proposte per attuare la Strategia Nazionale sulle competenze digitali

#RepubblicaDigitale Competenze digitali

Phase 4 of 4
Valutazione delle proposte e restituzione dei risultati dell'intero processo di consultazione 01/07/2021 - 30/07/2021
Process phases
  • The process
  • Proposals
chevron-left Back to list

CoderDojo in tutte le scuole

Avatar: Gianfranco Andriola Gianfranco Andriola
12/10/2020 10:27  
Rafforzare la presenza di CoderDojo nella scuole per i avvicinare - in maniera pratica e divertente - i bambini ed i ragazzi (tra 7 e 17 anni) all'informatica attraverso l'insegnamento di tecnologie come: Scratch, Python, HTML/CSS, JavaScript, AppInventor, Arduino, RaspberryPI.
  • Filter results for category: Istruzione Istruzione

List of Endorsements

Avatar: Tiziana Tiziana
Avatar: nakis nakis
Avatar: amreo amreo
Avatar: Aldo Aldo
Avatar: Federico Federico
Avatar: glc_1974 glc_1974
Avatar: samap samap
and 4 more people (see more) (see less)
Endorsements count7
CoderDojo in tutte le scuole Comments 6

Reference: tec-PROP-2020-10-524
Version number 1 (of 1) see other versions
Check fingerprint

Fingerprint

The piece of text below is a shortened, hashed representation of this content. It's useful to ensure the content hasn't been tampered with, as a single modification would result in a totally different value.

Value: ef0778b938eb1c2c4b5ff48bd5f68a207521a7b028ebc45bee493ccaa1988339

Source: {"body":{"it":"Rafforzare la presenza di CoderDojo nella scuole per i avvicinare - in maniera pratica e divertente - i bambini ed i ragazzi (tra 7 e 17 anni) all'informatica attraverso l'insegnamento di tecnologie come: Scratch, Python, HTML/CSS, JavaScript, AppInventor, Arduino, RaspberryPI."},"title":{"it":"CoderDojo in tutte le scuole "}}

This fingerprint is calculated using a SHA256 hashing algorithm. In order to replicate it yourself, you can use an MD5 calculator online and copy-paste the source data.

Share:

link-intact Share link

Share link:

Please paste this code in your page:

<script src="https://partecipa.gov.it/processes/strategia-Nazionale-competenze-digitali/f/33/proposals/524/embed.js?locale=en"></script>
<noscript><iframe src="https://partecipa.gov.it/processes/strategia-Nazionale-competenze-digitali/f/33/proposals/524/embed.html?locale=en" frameborder="0" scrolling="vertical"></iframe></noscript>

Report inappropriate content

Is this content inappropriate?

Reason

Comment details

Order by:
  • Older
    • Best rated
    • Recent
    • Older
    • Most discussed
You are seeing a single comment

View all comments

Avatar: FPred FPred
22/10/2020 10:18
  • Get link Get link

Non si tratta di sottrarre tempo all'insegnamento della matematica ma di utilizzare meglio il tempo da dedicare all'informatica e mostrare come informatica e aritmetica convivono.

Loading comments ...

  • What can I do in Partecipa?
  • Privacy policy
  • Termini e condizioni d'uso
  • Dichiarazione di accessibilità
  • Scarica da GitHub.com
Logo dell'Unione Europea
Logo dell'Agenzia per la Coesione Territoriale
Logo del Dipartimento della Funzione Pubblica
Logo del Programma Coesione Complementare

Confirm

OK Cancel

Please sign in

You can access with an external account